När Öhlins uppdaterade sin visuella identitet fick Vidéa uppdraget att skapa en cinematiskt presenterad 3D-animation som introducerar företagets nya symbol och logotyp.
Den nya symbolen är en grafisk tolkning av det klassiska “Ö”, nu formad som två vertikala pilar som möts i en diamant. En form som uttrycker expansion, precision och teknikdriven innovation, med racingvärlden som självklar utgångspunkt.
I vår animation visualiseras symbolens formspråk och innebörd genom ljus, rörelse och detaljer, med tonalitet hämtad från Öhlins kärnvärden: prestanda, teknik i framkant och skandinavisk enkelhet. Animationen avslutas med företagets uppdaterade logotyp, som nu fått ett renare, mer samtida uttryck, men som fortfarande känns omisskännligt Öhlins.
Animationen levererades i flera format för olika användningsområden, inklusive widescreen, 9:16 för sociala medier samt ett extra brett mässformat.
Vill du också lyfta fram din visuella identitet genom film och 3D-animation?
Kontakta oss på Vidéa för att skapa kraftfullt visuellt innehåll som stärker ditt varumärke och fångar din målgrupp.
Kund: Öhlins Racing
Produktionsbolag: Vidéa
Producent: Ulf Gradin
3D-animation / Motion Graphics: Pär Mostad